Dom Idealny

Pomysły na wygodny i ładny dom, z nutką ekologii

Podłoga, z której można jeść!

Co zrobić, żeby mieć podłogę tak czystą, żeby można z niej jeść? Zamiast popularnych, pełnych szkodliwej chemii detergentów wystarczy użyć wody z dodatkiem (jadalnego przecież) octu! :) Od kilku dni testuję ocet i sodę oczyszczoną w ramach sprzątania i jestem zachwycona. Dzięki sodzie oczyszczonej pozbyłam się ciemnych fug w kuchni (są nie do poznania!), wyczyściłam zlewozmywak, usunęłam niefajny zapach z lodówki, roztworem octu umyłam okna i podłogi.
A wszystko to z korzyścią nie tylko dla domu, ale także mojego portfela no i … środowiska, bo wszystkie te substancje są ekologiczne.
Przyznam, że sam fakt sprzątania z pomocą sody, którą raczej stosowałam do pieczenia ciast i octu (kojarzącego mi się raczej z ogórkami) sprawił mi wiele frajdy. No i mam podłogę, z której można jeść!

Jak wykorzystać sodę, ocet, sok z cytryny i inne naturalne substancje podpowiada wiele stron internetowych:
Dom bez chemii cz.1 soda oczyszczona
Ocet pomocny w domu
Naturalne środki czystości
EKO-Sztuczki – Ulotka Urzędu Miasta w Warszawie

Dopisek po kilku dniach:

Czyści nie rysując powierzchni – tak reklamowane są niektóre środki do czyszczenia zlewów, kuchenek, pryszniców itp. Sprawdziłam: soda oczyszczona całkiem nieźle radzi sobie z oczyszczeniem tych powierzchni zupełnie ich nie rysując, ale nie tylko! Soda czyści również plastik! Wyczyszczona nią plastikowa, pożółkła krajalnica, której używam od lat, jest nie tylko czysta, ale też dużo jaśniejsza. Pożółkły plastik został delikatnie wybielony dzięki zastosowaniu sody!

Moja fascynacja sodą jako skutecznym, niedrogim i w dodatku ekologicznym środkiem czyszczącym rozkwitła na dobre!

Skomentuj

Information

This entry was posted on Czerwiec 16, 2012 by in Ekologia and tagged , , , , .
